Koncernredovisning

Denna bok beskriver och förklarar koncernredovisningens logik och teknik. Syftet är att både skapa principiell förståelse för koncernen som redovisningsenhet och god kunskap i koncernredovisningens teknik.

Bokens innehåll kan sammanfattas i följande punkter:

•Koncernredovisningsteknik

•Koncernredovisningslogik

•Lagar och regler

•Analys av koncernredovisning

Koncernredovisning innehåller rikligt med strukturerade och lättillgängliga exempel och övningar. Med boken följer ett lösningshäfte som innehåller utförliga lösningar till samtliga övningsuppgifter.

Stora delar av boken har skapats i utbildningssammanhang och grundar sig på erfarenheter från lärosalen. De pedagogiska insikterna kompletteras av författarnas praktiska erfarenheter av koncernredovisning i såväl stora som små företag. Boken är lämplig för utbildning vid universitet och högskolor samt annan kvalificerad utbildning. Den vänder sig även till praktiker som vill lära sig eller repetera grundläggande koncernredovisning.

Liber

• Business Administration