The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Rapport om SI-verksamheten vid LTH 2009/10

Author

Summary, in Swedish

Rapporten redovisar en utvärdering av SI-verksamheten (SI = Samverkansinlärning) vid nio civilingenjörsprogram vid Lunds Tekniska Högskola under läsåret 2009/10 tillämpat på kurser i endimensionell analys, linjär algebra, mekanik samt inledande kemi. Både kursresultat samt poängproduktion under det första året är signifikant bättre för SI-deltagare än de som ej följt SI. Resultaten avseende andel godkända på kurs eller delkurs låg i intervallet 14-38 % bättre för SI-deltagarna. Poängproduktionen i kursen endimensionell analys till vilken mycket av SI-verksamheten varit kopplad låg 3,7 hp högre bland SI-deltagarna, en ganska avsevärd skillnad med tanke på att kursen totalt är på 15 hp. Poängproduktionen under det första läsåret var 6,1 hp högre för SI-deltagarna jämfört med de som ej följt SI. Skillnaden blir än mer uttalad när vi jämför andelen som klarat LTH-målet om minst 40 hp – 78 % bland SI-deltagarna och 55 % bland de som ej följt SI.

Publishing year

2010

Language

Swedish

Document type

Report

Publisher

Centrum för Supplemental Instruction, Lund

Topic

  • Engineering and Technology

Keywords

  • SoTL

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISBN: 978-91-633-5252-2