The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Internet, medier och kommunikation

Editor

Summary, in Swedish

Denna antologi analyserar internetrevolutionen utifrån ett media- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv. Betoningen ligger på samspelet mellan Internet och dess olika samhälleliga och kulturella omständigheter, dvs. på hur nätanvändning äger rum under – och formas av – specifika sammanhang och hur denna användning i sin tur inverkar på dessa sammanhang.



Boken riktar sig i första hand till studenter inom medie- och kommunikationsvetenskap och andra ämnen som behandlar Internet. Den lämpar sig också för andra intresserade som vill fördjupa sig i den mediala omdaning som nu sker.

Publishing year

2002

Language

Swedish

Document type

Book

Publisher

Studentlitteratur AB

Topic

  • Media and Communications

Keywords

  • kommunikation
  • Internet
  • nya medier

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISBN: 91-44-0105-5