Intensiva möten och små event. På SHIE med Gilles Deleuze och Félix Guattari
Author
Editor
- Richard Ek
- Johan Hultman
Summary, in Swedish
Det övergripande temat för boken är hur platser i allt högre utsträckning kommersialiseras och paketeras som en attraktiv produkt. I kapitlet exeplifieras dessa processer genom en skildring av hur olika aktörer inom den skandinaviska mötesindustrin paketerar och säljer in sina tjänster vid den årligen återkommande fackmässan i Stockholms mässhallar(SHIE). Samtidigt introduceras en deleuziansk händelseontologi som låter oss flytta fokus från representationstänkandets positionsontologi till en rörelse och processontologi där blivaden och härledandet av händelser står i centrum.
Department/s
Publishing year
2007
Language
Swedish
Pages
167-190
Publication/Series
Plats som produkt. Kommersialisering och paketering
Document type
Book chapter
Publisher
Studentlitteratur AB
Topic
- Social Sciences Interdisciplinary
Keywords
- service encounter
- relationellt rum
- servicescape
- hospitality industry
- the event
- mashinic becomings
- Gilles Deleuze
- relational space
- servicelandskap
- servicemötet
- tillblivanden
- värdskap
- mötesindustrin
Status
Published
ISBN/ISSN/Other
- ISBN: 978-91-44-04598-6