The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Intensiva möten och små event. På SHIE med Gilles Deleuze och Félix Guattari

Author

Editor

  • Richard Ek
  • Johan Hultman

Summary, in Swedish

Det övergripande temat för boken är hur platser i allt högre utsträckning kommersialiseras och paketeras som en attraktiv produkt. I kapitlet exeplifieras dessa processer genom en skildring av hur olika aktörer inom den skandinaviska mötesindustrin paketerar och säljer in sina tjänster vid den årligen återkommande fackmässan i Stockholms mässhallar(SHIE). Samtidigt introduceras en deleuziansk händelseontologi som låter oss flytta fokus från representationstänkandets positionsontologi till en rörelse och processontologi där blivaden och härledandet av händelser står i centrum.

Publishing year

2007

Language

Swedish

Pages

167-190

Publication/Series

Plats som produkt. Kommersialisering och paketering

Document type

Book chapter

Publisher

Studentlitteratur AB

Topic

  • Social Sciences Interdisciplinary

Keywords

  • service encounter
  • relationellt rum
  • servicescape
  • hospitality industry
  • the event
  • mashinic becomings
  • Gilles Deleuze
  • relational space
  • servicelandskap
  • servicemötet
  • tillblivanden
  • värdskap
  • mötesindustrin

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISBN: 978-91-44-04598-6