Återkoppling mellan lärare och studenter ur ett reglertekniskt perspektiv
Author
Summary, in English
Återkoppling är centralt för lärandeprocessen.
Studenterna behöver få konstruktiv feedback på sina prestationer för
att lärandet ska bli effektivt och lyckat. Återkoppling är även ett
centralt begrepp inom reglertekniken, där man med hjälp av feedback
kan få olika tekniska processer att bete sig på önskat sätt. Vi
ställer oss frågan om vilka insikter man kan nå genom att analysera
lärandesituationen ur ett reglertekniskt perspektiv.
Studenterna behöver få konstruktiv feedback på sina prestationer för
att lärandet ska bli effektivt och lyckat. Återkoppling är även ett
centralt begrepp inom reglertekniken, där man med hjälp av feedback
kan få olika tekniska processer att bete sig på önskat sätt. Vi
ställer oss frågan om vilka insikter man kan nå genom att analysera
lärandesituationen ur ett reglertekniskt perspektiv.
Department/s
Publishing year
2006
Language
Swedish
Publication/Series
Pedagogiska inspirationskonferensen LTH
Volume
4
Full text
- Available as PDF - 123 kB
- Download statistics
Document type
Conference paper
Publisher
Lund University
Topic
- Control Engineering
Keywords
- SoTL
Conference name
4:e pedagogiska inspirationskonferensen, 2006
Conference date
2006-06-01
Conference place
Lund, Sweden
Status
Published
ISBN/ISSN/Other
- ISSN: 2003-377X
- ISSN: 2003-3761