Fjärde staden. Placemarketing Helsingborg
Author
Summary, in Swedish
Boken fungerar både som en allmän lärobok/forskningsöversikt i placemarketing och som en mer lokal inspirationsbok för Helsingborgsregionen. Boken behandlar bland annat stadsutveckling, sätt att räkna städers befolkning, stadens form och utseende, regional konkurrens, näringslivsutveckling, hur bilder formar städer samt diverse kreativietsaspekter som används för att befrämja utveckling av städer.
Department/s
Publishing year
2006
Language
Swedish
Publication/Series
Skrifserie samarbete Helsingbors stad och Lunds Universitet Campus Helsingborg, nr 1 2006
Document type
Book
Publisher
Näringslivs och Marknadsavdelningen, Helsingborgs stad
Topic
- Social Sciences Interdisciplinary
Keywords
- regional konkurrens
- stadsutveckling
- upplevelse
- attraktivitet som lokaliseringsfaktor
- stadsbyggande
- placemarketing
Status
Published
ISBN/ISSN/Other
- ISBN: 978-91-85663-00-2