Populärvetenskapligt skrivande som mål och medel
Author
Summary, in English
bättre ämnesförståelse? Kan det bidra till att öka kvaliteten även
på det vetenskapliga skrivandet? Vilken roll spelar lärarens eller
handledarens återkoppling under skrivprocessen för lärandet?
Hur kan populärvetenskaplig kommunikation integreras i utbildningen?
Detta är några av de frågor som denna rundabordsdiskussion
kommer att utgå ifrån. Syftet med diskussionen är att
lyfta fram erfarenheter kring populärvetenskaplig kommunikation
och belysa möjligheten att använda det
populärvetenskapliga skrivandet som didaktiskt redskap i
utbildningen.
Nyckelord—didaktik
Department/s
Publishing year
2010
Language
Swedish
Publication/Series
LTHs 6:e Pedagogiska Inspirationskonferens, 15 december 2010
Links
Document type
Conference paper
Publisher
Lunds Universitet, Lunds Tekniska Högskola, Genombrottet
Topic
- Natural Sciences
Keywords
- SoTL
Conference name
6:e Pedagogiska inspirationskonferensen
Conference date
2010-12-15
Conference place
Sweden
Status
Published