The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Populärvetenskapligt skrivande som mål och medel

Author

Summary, in English

Kan populärvetenskapligt skrivande bidra till en

bättre ämnesförståelse? Kan det bidra till att öka kvaliteten även

på det vetenskapliga skrivandet? Vilken roll spelar lärarens eller

handledarens återkoppling under skrivprocessen för lärandet?

Hur kan populärvetenskaplig kommunikation integreras i utbildningen?

Detta är några av de frågor som denna rundabordsdiskussion

kommer att utgå ifrån. Syftet med diskussionen är att

lyfta fram erfarenheter kring populärvetenskaplig kommunikation

och belysa möjligheten att använda det

populärvetenskapliga skrivandet som didaktiskt redskap i

utbildningen.

Nyckelord—didaktik

Department/s

Publishing year

2010

Language

Swedish

Publication/Series

LTHs 6:e Pedagogiska Inspirationskonferens, 15 december 2010

Document type

Conference paper

Publisher

Lunds Universitet, Lunds Tekniska Högskola, Genombrottet

Topic

  • Natural Sciences

Keywords

  • SoTL

Conference name

6:e Pedagogiska inspirationskonferensen

Conference date

2010-12-15

Conference place

Sweden

Status

Published