The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

FÖRSTÅ KOMPLEX FILM CINELITERACY, PLAY TIME OCH BRITTISKA FILMINSTITUTETS FEMSTEGSMETOD

Author

  • Josefin Anjou

Summary, in Swedish

Uppsatsen handlar om cineliteracy; att öka sin kompetens att tillgodogöra sig rörliga bilder. Jag undersöker huruvida brittiska filminstitutets femstegsmetod är en fungerande modell för att stimulera elevernas lärandeprocess av komplex film. Som exempel använder jag mig av Jacques Tatis film Play Time.

Department/s

Publishing year

2007

Language

Swedish

Document type

Student publication for Bachelor's degree

Topic

  • Social Sciences
  • Arts and Architecture

Keywords

  • Film- och teatervetenskap
  • Cinema and Theater theory and history
  • Brittiska Filminstitutet
  • mediepedagogik
  • skolfilm
  • Play Time
  • Cineliteracy
  • Jacques
  • Tati
  • Pedagogy and didactics
  • Pedagogik
  • didaktik

Supervisor

  • Anders Marklund (Ph D)