The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Corporate Social Responsibility - ur ett konkurrensperspektiv - kan csr förstärka ett företagsrykte?

Author

  • Daniel Bruzaeus
  • Sami Yazi

Summary, in Swedish

Att agera genuint mot markanden och verkligen implementera CSR åtgärderna i hela företagsledningen och företaget kan medföra till positiva effekter för företagsryktet. Däremot anses det mycket viktigt att använda ett sådant uppträdande sanningsenligt och långsiktigt.

Publishing year

2009

Language

Swedish

Document type

Student publication for Master's degree (one year)

Topic

  • Business and Economics

Keywords

  • Corporate Social Responsibility (CSR)
  • Företagsrykte
  • Konkurrensfördelar
  • Hållbarhet
  • Management of enterprises
  • Företagsledning, management

Supervisor

  • Lars Carlman