Kulturgeografisk forskning om svenska storstäders kulturmiljöer under efterkrigstiden

Denna rapport ger en översikt över kulturgeografisk forskning som berör kulturmiljöer i de tre svenska storstadsregionerna under efterkrigstiden. Översikten är strukturerad efter tema snarare än tidsavsnitt eller region. Dessa tema är "Mark och planering", "Stadens funktionsuppdelning och dagligrum", "Geografisk stadsekologi", "Platsen i staden" samt "Segregation och stadsomvandling". Rapporten har skrivits på uppdrag av Riksantikvarieämbetet som ett led i projektet "Storstadens arkitektur och kulturmiljö".

Rapporter och notiser / Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi vid Lunds universitet

Report

Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi, Lunds universitet

• Human Geography