The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Låt studenterna orchestrera sitt eget lärande- Det kollaborativa lärandet genom öppna digitala resurser (OER)

Author

  • Ebba Ossiannilsson
  • Alastair Creelman

Summary, in Swedish

Ebba Ossiannilsson Lunds universitet

Alastair Creelman, Linnéuniversitetet

OER, MOOC, spelifiering och badgerörelsen

Det är bara några av de trender vi har sett under 2012, mer kommer det att bli framöver och fort går det runt om i världen. I Horizon rapporten för 2012 förutsågs detta, men även augmented learning, individualiserat lärande, kursdesign och examination för lärande, sociala medier, learning analytics, pedagogik för mobilt lärande och nya business modeller för en öppen lärandekultur.



”I have never let my schooling interfere with my education.” —Mark Twain

Publishing year

2012

Language

Swedish

Publication/Series

SVERDnytt

Issue

3

Document type

Journal article

Publisher

SVERD

Topic

  • Educational Sciences

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISSN: 2001-5429