Muddiest Point -; erfarenheter och reflektioner
Author
Summary, in English
I en stor del av kurserna på Institutionen för Reglerteknik är traditionella räkneövningar en av de vanligast förekommande undervisningsformerna. Övningarna är traditionellt upplagda och går vanligtvis till så att övningsledarna går igenom några tal på tavlan och därefter, i mån av tid, får studenterna räkna på egen hand. Något som ofta upplevs som ett problem med övningen som undervisningsform är att interaktionen mellan lärare och studenter är bristfällig. För att förbättra kommunikationen har metoden "Muddiest Point" testats under övningarna i några av institutionens kurser. Sedan starten under vårterminen 2001 har metoden använts både i grundkurser och i fortsättningskurser. Erfarenheterna är, med vissa reservationer, mycket goda.
Department/s
Publishing year
2003
Language
English
Pages
37-41
Publication/Series
Proceedings - 1:a Pedagogiska Inspirationskonferensen 2003
Full text
- Available as PDF - 256 kB
- Download statistics
Document type
Conference paper
Publisher
LTH
Topic
- Control Engineering
Status
Published