Ny strategi för vetenskaplig bokpublicering vid Lunds universitet

Två förslag till en bättre publiceringsverksamhet vid Område HT och vid Lunds universitet. Rapport från projektet HT-områdets bokpubliceringar.

Rapporten innehåller förutom de två förslagen också kort historisk bakgrund, nationell och skandinavisk jämförelse och inventering av HT-forskarnas publiceringar. Dessutom sammanfattas två väsentliga internationella diskussioner: hur universitetsförlagen hanterar den nya digitala publiceringen samt diskussionerna kring bibliometri.

Report

Området för humaniora och teologi, Lunds universitet

• Languages and Literature
  • Humanities