The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Egen formulering, plagiat eller kopia. Hur höjer vi ribban för vad studenten anser vara fusk?

Author

Summary, in English

Fusk och plagiat är något av en ödesfråga för den

högre utbildningen. Om studenter klarar sig igenom kurser på

grund av fusk hotas allmänhetens och arbetsgivarnas

förtroende för den högre utbildningen. Tyvärr råder det idag

en avsevärd oenighet om var gränsen för fusk går. Vi anser det

därför vara hög tid att vi som lärare tar vårt ansvar och

diskuterar dessa frågor ingående samt ger tips till varandra

om hur fusk kan undvikas och upptäckas.

Publishing year

2004

Language

Swedish

Pages

43-45

Publication/Series

Andra Pedagogiska Inspirationskonferensen

Document type

Conference paper

Topic

  • Chemical Engineering

Status

Published