Åldrandets betydelser

• Lars-Eric Jönsson
  • Susanne Lundin

Summary, in English

I det västerländska samhället kämpar vi för långa liv men mot åldrandet. Det är bara en av de motsägelser som ålder och åldrande ger upphov till. I Åldrandets betydelser undersöks olika förhållningssätt till och konsekvenser av åldrande. Boken belyser hur kronologisk ålder inte alltid är densamma som den upplevda och hur samhället möter olika åldrar. Exempel tas från såväl hälso- och sjukvården som samhället runt omkring.

Boken vänder sig till studenter inom medicin, samhälle och humaniora samt alla som arbetar med åldersrelaterade problem och möjligheter.

Åldrandets betydelser

Book chapter