The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Vem ska göra gruppindelningen och hur?

Author

Summary, in Swedish

Grupparbeten utmålas som pedagogiskt fördelaktiga och av Högskoleförordningen följer, att sådana är

ett viktigt inslag i civilingenjörsutbildningen. Artikeln presenterar fallgropar och svårigheter som kan aktualiseras liksom ett antal faktorer som är väsentliga vid gruppsammansättning och examination för att optimera det aktiva lärande som ett grupparbete kan bidra till.

Publishing year

2012

Language

Swedish

Publication/Series

Pedagogiska inspirationskonferensen LTH

Document type

Conference paper

Publisher

Lund University

Topic

  • Building Technologies
  • Energy Systems
  • Civil Engineering
  • Production Engineering, Human Work Science and Ergonomics
  • Other Civil Engineering

Keywords

  • free-rider
  • gruppindelning
  • examination av grupparbete
  • högskoleförordningen
  • SoTL

Conference name

7:e Pedagogiska inspirationskonferensen

Conference date

2012-08-30

Conference place

Lunds Tekniska Högskola, Sweden

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISSN: 2003-377X
  • ISSN: 2003-3761