The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Digitalisera de nationella proven

Author

Summary, in Swedish

Digitala system för pedagogisk bedömning öppnar nya möjligheter som inte finns med

papper och penna. Dessutom frigörs tid för lärarna. Vi ber därför Skolverket att tillsätta

en bred arbetsgrupp för att utveckla ett digitalt system för nationella prov, skriver Agneta

Gulz och Magnus Haake, båda verksamma inom utbildningsvetenskap.

Publishing year

2014-01-02

Language

Swedish

Publication/Series

Svenska Dagbladet, Brännpunkt

Document type

Newspaper article

Publisher

Svenska Dagbladet

Topic

  • Learning

Keywords

  • digitalisera
  • nationella prov
  • feedback
  • frigöra resurser
  • utdelning för lärande
  • likvärdig bedömning
  • summativ bedömning
  • formativ bedömning
  • digital funktionalitet vs digitalt format

Status

Published

Research group

  • Lund University Cognitive Science (LUCS)

ISBN/ISSN/Other

  • ISSN: 1101-2412