Digitalisera de nationella proven
Author
Summary, in Swedish
Digitala system för pedagogisk bedömning öppnar nya möjligheter som inte finns med
papper och penna. Dessutom frigörs tid för lärarna. Vi ber därför Skolverket att tillsätta
en bred arbetsgrupp för att utveckla ett digitalt system för nationella prov, skriver Agneta
Gulz och Magnus Haake, båda verksamma inom utbildningsvetenskap.
papper och penna. Dessutom frigörs tid för lärarna. Vi ber därför Skolverket att tillsätta
en bred arbetsgrupp för att utveckla ett digitalt system för nationella prov, skriver Agneta
Gulz och Magnus Haake, båda verksamma inom utbildningsvetenskap.
Department/s
Publishing year
2014-01-02
Language
Swedish
Publication/Series
Svenska Dagbladet, Brännpunkt
Document type
Newspaper article
Publisher
Svenska Dagbladet
Topic
- Learning
Keywords
- digitalisera
- nationella prov
- feedback
- frigöra resurser
- utdelning för lärande
- likvärdig bedömning
- summativ bedömning
- formativ bedömning
- digital funktionalitet vs digitalt format
Status
Published
Research group
- Lund University Cognitive Science (LUCS)
ISBN/ISSN/Other
- ISSN: 1101-2412