Realtidsövning för lärande i sammanhang

Realtidsövning för lärande i sammanhang är en övning i ett verklighetstroget scenario där studenterna tar beslut och agerar i realtid, samt systematiskt reflekterar över dessa beslut och handlingar. Det är detta systematiska och lärarledda växelspel mellan självständigt agerande och reflektion som är realtidsövningens viktigaste särdrag. Denna övningsform kan vara ett värdefullt verktyg i akademisk utbildning då den kan användas för att främja djupa lärstrategier, överbrygga transferproblem och lärtrösklar, samt underlätta konceptuell förändring.

Department/s

[Host publication title missing]