Att vara i takt med andra - en musiklärares utmaningar.

• Pirjo Lahdenperä
  • Hans Lorentz

I den här boken beskriver författarna innovativa interkulturella utmaningar för dagens mångkulturella skola. Alla bidrag har det gemensamt att de utgår från mångfald som bas för utveckling av både undervisning och skolutveckling. Mot bakgrund i ett starkt engagemang och vilja att förbättra, utveckla och stärka dagens mångkulturella skola skriver författarna bland annat om elevers tankar om musik och musikämnet i skolan.

Möten i mångfaldens skola. Interkulturella arbetsformer och nya pedagogiska utmaningar.

Book chapter

Studentlitteratur AB