The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Historieämnets janusansikte

Author

Editor

  • Roger Johansson
  • Anders Persson

Summary, in Swedish

Ett antologikapitel som behandlar hur man definiererar, identifierar och kvalificerar kunskapsutveckling i historia utifrån frågorna varför det är bra att läsa historia och vad en historiker kan som inte andra kan.

Department/s

Publishing year

2014

Language

Swedish

Pages

145-157

Publication/Series

Vetenskapliga perspektiv på lärande, undervisning och utbildning i olika institutionella sammanhang : utbildningsvetenskaplig forskning vid Lunds universitet

Document type

Book chapter

Publisher

Lund University

Topic

  • History

Keywords

  • historiemedvetande
  • historia
  • kunskapsutveckling
  • fakta
  • tolkning
  • kognition

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISBN: 978-91-7473-862-9 (tryck)
  • ISBN: 978-91-7473-863-6 (pdf)