Människonära design

Det mesta i den här boken tar sin utgångspunkt i människor med funktionsnedsättningar. Situationer med stora svårigheter behöver en stark prioritering, både för sin egen del och för att det särskilda förr eller senare brukar komma det gemensamma till godo. Boken har två delar. Den första består av tio minst sagt spretiga kapitel som alla visar på att hur svår en situation än är, finns det alltid något man kan göra. Dessa kapitel är nog så innehållsrika men samtidigt lättlästa. De är helt enkelt avsedda att berätta sina historier, rakt upp och ner, varje kapitel för sig. Fullt så lättläst är inte del 2. I den försöker vi visa på teori- och metodbildning som kan underlätta, hålla samman och vidareutveckla. Den delen har också en rikhaltig referenslista för vidare studier.

Studentlitteratur AB

• Human Computer Interaction