Processbaserad verksamhetsutveckling

Summary, in English

Den traditionella hierarkiska och funktionsorienterade organisationsformen räcker inte längre till för att tillmötesgå dagens och morgondagens krav och förväntningar. Konkurrensen blir allt hårdare, utvecklingen allt snabbare och anpassningsförmågan allt viktigare.

Boken täcker alla de faser som ingår i en förändringsprocess, från arbetet med att skapa medvetande om problem och möjligheter, via identifiering, kartläggning, mätning, analys och utveckling av processer, till hur man nöter framtidens utmaningar i en kundfokuserad verksamhet.

Denna bok riktar sig såväl till studerande vid universitet och högskolor som till yrkesverksamma praktiker med ledningsuppgifter eller ansvar för verksamhetsutveckling.

Studentlitteratur AB

• Transport Systems and Logistics