Gehörsspel för piano [Musiktryck]. D. 2, Rock & jazz

• Dage Jonsson
  • Håkan Rydin

Detta är en fortsättning av Gehörsspel 1 med tyngdpunkt på rock och jazz. Boken, som inkluderar 2 CD-skivor, vänder sig i första hand till studerande på musikhögskolor, gymnasieskolor och folkhögskolor. Den kan också användas vid undervisning inom musik- och kulturskolor samt i fortbildningssyfte. Man behöver dock vissa grundkunskaper i piano — materialet är alltså inte avsett för rena nybörjare.

Metoden utgår från gehörsinlärning. Detta innebär att det i boken inte finns fullständiga noter till låtarna på de båda CD-skivorna. För att underlätta plankningen har man gett viss hjälp med t.ex. harmonier och ackord.

Ove Torstensson

RJ Musikproduktion HB